tisdag 25 mars 2014

Ett sätt att sy applikationer.

Här vill jag visa på hur man kan göra enkla applikationer.
 Jag har valt ut några bilar på ett tyg från Göksäter. 
Jag stryker på lite vliseofix på tygets och motivets avigsida.
 Klipper sen ut motivet och drar bort skyddspappret från aviksidan.
 Stryker fast motivet där jag vill ha det
 Jag väljer att stryka på totaly stabel på avigan. Det gör att tyget inte drar sig och ger ett fint resultat. Men man kan använda sig utav annat mellanlägg som man nålar fast.
Till mina applikationer har jag köpt en speciell applikationspressarfot. Kostar inte många kronor men underlättar arbetet då man verkligen ser var man syr. 
 Jag använder mig utav en tät sicksack och syr runt hela applikationen.
 När jag är färdig drar jag alla trådar till avigan och klipper av. River sen bort pappret.
Färdigt.

1 kommentar: