tisdag 25 mars 2014

Att sticka ner kantband.

 Jag har tidigare gjort en tut på hur man sticker ner ett kantband, men då åt två håll. Nu för tiden sticker jag bara ner åt ena sidan.....haha och nu ser jag när jag tittar igenom tutlänken att jag visst stack ner åt ena sidan då med fast inte när jag kanta med mudd...men vad jag än kantar med nu för tiden så sticker jag bara ner åt ena sidan. Så detta inlägg får vara kvar :)
 Innan jag kommer så långt som på bilden har jag fäst overlocktråden genom att dra den tillbaka i sin egen söm. På bilden ovan har jag helt enkelt lagt ihop banden räta mot räta och syr en raksöm över.
 Här se ni hur det ser ut färdigt.
 Jag klipper bor ena bandet så nära sömmen som möjligt.
 Viker över det andra bandet över det bortklippta bandet.
 ....och syr en raksöm nära kanten.
 Från rätan.
 Från avigan, klipp rent.
Färdigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar