fredag 15 februari 2013

Länge sen sist!

Å, det var verkligen länge sedan jag uppdaterade bloggen, får bli bättre på det. 

Hemma sys det för fullt, både till barnen och lite beställningar. Jag måste ju göra av med lite tyg för att hela tiden kunna köpa nytt. :)

Jag har köpt ett alldeles underbart tyg från Znok design. Älskar ugglor och rävar. 
Det va en kund som gärna ville ha en filt i detta tyg men eftersom jag inte hade tyg till baksidan som hon önskade så blev det någon annan som fick sy en filt till henne. Men jag var så sugen på att göra en i detta tyget så tada, visst blev den fin. Filten är 70x80 cm, velouren har jag bytt till mig av en kompis och kantbandet är interlock från Liandlo.

Tröjan fick sys till barnens kusin. Mönstret är mitt eget. 
Jag passsade på att fota medans jag gjorde sprundet så någon dag ska jag göra en tut och lägga ut här på bloggen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar