lördag 12 maj 2012

Fotograferingsdags!




Barnen ska fotograferas hos en vän. Ville ju sy något speciellt som syskonmatchar lite. Valet blev randiga t-shirtar i olika färger och applikationer. Jag är inte så där jättehaj på att måla så den första t-shirten blev den med ödlan. Ödlan kommer från Ottobres hemsida. Spindeln och grodan kom till efter att jag googlat runt efter bilder...så klart målade jag inte rakt av utan fick inspiration....spindeln är dock ganska lik bilden jag hittade.

Ödlan var otroligt pilllig att sy men jag har köpt mig en applikationsfot till symaskinen så nu är det mycket lättare att sy detaljerna. Ögonen är svarta kamknappar.

Jag kan säga så här....barnen va inte direkt samarbetsvilliga hos fotografen men jag hoppas att det blir några bra bilder i alla fall. kanske lägger jag ut lite bilder sen :)))

Tyget kommer från Gittes tygkälla och mudden från Stoff och stil....sen är det diverse bitar till applikationerna.

Ska tillägga att jag verkligen älskar att gör applikationer men jag lär mig fortfarande, jag får komma på mina trix för att det ska bli så bra som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar