måndag 30 juli 2012

Arga fåglar och en arg Renata!

Äntligen gjorde jag slag i saken och började sy på en tröja till sonen. Angry Birds tema. Jag har använt mig utav ett tröjmönster i senaste ottobre (4/2012) i storlek 146. Jag skippade snöret i halsen. Det blir ju ändå utdraget efter ett tag.

Det tog ett par dagar att få ordning på mallarna till fåglarna och ytterligare en tid för att leta fram allt material till applikationerna. men när jag väl fick börjat gick det undan. Äntligen har jag lärt mig att sy fast de pyttiga små pupillerna i ögonen.

Sen var det dags att sy ihop hela tröjan och det var inga problem, ända tills jag kom till sprundet. Hur jag än gör så får jag inte riktigt till det (tänker inte visa upp insidan på tröjan). Nån dag ska jag öva öva och öva på lösa bitar. Kanske kan någon ge mig ett tips.

Så har jag lärt mig hur man fodrar en luva snyggt. Innan har jag bara lyckats när jag ska kanta den längst ut.


3 kommentarer: