måndag 14 maj 2012

Värme var är du

Dottern behöver sommarkläder och jag känner att jag verkligen behöver sy för att hon inte ska gå naken hela sommaren (vilket jag egentligen tror att hon föredrar). I Ottobre finns det en del fina modeller bl.a det jag sytt idag.
Förre gången jag sydde dessa shorts gjorde jag efter eget huvud, men nu bestämde jag mig för att sy efter beskrivningen. Det är en lätt modell att sy och de blir så otroligt fina.
Jag kantar på min Coverpro och det kan vara lite trixigt när man kantar med mudd. Mudden har en tendens att dra ihop sig lite, men dra lite i tyget medan du kantar så blir det jättebra.

Tröjan däremot är ett helt annat kapitel, fattade verkligen inte hur jag skulle göra ärmen. Men med lite hjälp från en på Sytokiga på facebook fattade jag. För att göra det hela till ett sett gjorde jag en applikation. Visst blev det fint.

Nu har inte dottern provat kläderna ännu men tröjan känns vid i halsen. Fast jag hoppas på en varm sommar och då ska det väl gå bra. Annars får jag väl komma på någon lösning.

Tyget till kläderna kommer från Znok och mudden från stoff och stil.

Här är dom jag sydde tidigare, men här har jag valt mudd i linningen. Tyget kommer från Linandlo och mudd från stoff och stil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar