söndag 13 maj 2012

Upp i det blå.

Jag har dragit mig i evigheter för att göra en singoalla men nu var det dags igen. Denna gången valde jag ett jerseytyg från JNY.

För att piffa upp det hela fick en liten trollslända vara med.

Tidigare när jag provat att sy dessa klänningar har jag inte lyckats så bra med halsringning och ärmar. Jag tycker att det är svårt att bara vika in i halsen och sy en stickning. Det blir inte jämnt och fint.

Denna gången har jag helt enkelt valt en annan lösning. Jag började med att förlänga ärmen lite, tycker om när den inte är för kort. Sen sydde jag rynktråd i ärmar och hals och till slut bandkantade jag.

Resultatet blev jättebra och jag är nöjd, dottern har provat och den sitter bra.

1 kommentar:

  1. ÅÅ va mycket supersnygga kläder du syr!! ..och min lilla Linneatös har på sig begagnade reniskläder nu, singoalla och t-shirt och tightsen, helt perfekta!! ....hojta till när du tänker sälja mer flickkläder!! ;=))

    SvaraRadera