tisdag 6 december 2011

Sylängtan!

I några dagar har jag inte sytt och jag får sådan abstinens, går och klappar på tygerna och funderar ut vad som ska sys. I kväll tog jag mig tid. Det är inte så att dottern saknar kläder men det börjar bli dags för nästa storlek. Först ut blev det en trollmortröja, tyg från Liandlo och byxor i velour från JNY.

När jag första gången såg trollmortyget tyckte jag att det var plottrigt men jag måste säga att för varje gång jag såg ett trollmorplagg blev jag mer och mer förtjust. Sen lyckades jag få en liten bit i ett hemligt paket och äntligen har det blivit en alldeles underbar tröja. Fick också stjärnvelouren i ett hemligt paket från JNY och visst passar det ihop. Dock tycker jag att velouren skulle varit tätare, det blir liksom vita ränder när man drar lite i tyget .
Hoppas nu att det inte blir alldeles för stort för dottern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar