söndag 19 januari 2014

Kitty är favorit.

Det började med att jag tittade på tyger på nätet. Tygffären på Lagerströmsplatsen i Göteborg har fått in massa snyggt och Joline fick syn på Kittytygerna. Då hon snart ska börja på gympa ville hon ha nya kläder till det, såklart i jåsa kittytyg.

Häromdagen fick jag en ny Ottobretidning 1/2014 i brevlådan. Spanade in två plagg som jag verkligen vill prova.
Första blev t-shirten i strl 110,(ritade ett sånt mönster när dottern hade storlek 80 ungefär  men har inte förstorat det)  en riktigt skön modell och dottern blev stormförtjust. Ett lätt plagg att sy som bara består utav två delar. Själv har jag en coverpro så det går smidigt att kanta. Men tycker man att det är besvärligt så kan man mudda i stället. Tänk på att lägga till sömsmån bara.

Byxan ville jag testsy först innan jag satte saxen i Kittytyget. Det fick bli i härliga luftballongtyget från JNY. Den gula mudden (från Stoff och Stil) passar snyggt till och livar upp plagget. De blev riktigt bra. Sydde i storlek 110 och de sitter bra på dottern som är 104 cm lång. Till denna byxa har jag sytt en likadan t-shirt som ovan men helt vit med gula kantband, förlängde ärmen ett par cm (bild kommer senare).
Idag har varit en slapparsöndag med sjuka barn. Medan barnen vilade passade jag på att smita in i syrummet och sy Kittybyxorna som dottern väntat på. 
Jag skippade fuskgylfen, bakfickor och snöre i linningen på denna modell, annars har jag följt mönstret.
Det randiga tyget har jag köpt på Znok, tror att det är ett Lillestofftyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar