fredag 3 februari 2012

Thomas och vännerna!

Jag har ju en son som älskar tåg över allt annat. Det är det bästa han vet. Tidig höst hade Mrs Bao ett fleecetyg med Thomastågen på. Jag beställde en bit men tyget blev liggandes. Men igår fick jag ett infall, här skulle sys fleecetröja med luva....
Dock tog det tid att hitta mönster och jag orkade inte rita ett...så jag tog ett tshirtsmönster, la ut det och klippte fast breddade....och en luva. Tur att bitarna passade ihop :))) Nackdelen nu är att jag inte har ett mönster till en bra tröja.

Emil blev så otroligt glad när han fick syn på tröjan, slängde av sig och sa....mamma den är så skön mot kroppen.

Funderade länge på om jag skulle göra fickor och nu i efterhand så borde jag gjort det...men jag ville bara bli färdig innan sonen kom hem från skolan.
Luvans ínvändiga tyg är från JNY och ärmar och muddar är från stoff och stil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar