tisdag 10 januari 2012

Fick en dag en förfrågan om jag kunde göra en applikationspingu och genast blev jag sugen på att prova och eftersom dottern behöver lite större bodysar ritade jag ett mönster och resultatet blev så här. Jag tycker att det är så himla kul att göra applikationer så genast blev det en body till. Tyget till de två första bodysarna kommer från Liandlo och till bodyn med krokodilerna är tyget från Michas stoffecke.
Mönstret är jättebra men lite för långt i livet, fast samtidigt är det bra att inte trycka ihop blöjan för hårt mot rumpan så jag behåller det som det är.

Givetvis ville jag ha byxor till denna body och den bruna velouren kommer från Strömming design. Denna gången kände jag inte för att göra med mudd så det blev resår både uppe och nere på byxorna. Nästa gång får det nog bli en bredare resår uppe och om jag inte sätter mudd blir det resårkanal vid fötterna. Nu sitter det ett fastsytt resår där men det är så mycket pös att det inte går att vika in och sy en stickning.
Annars är jag väldigt nöjd med byxmodellen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar