söndag 11 september 2011

Muddbyxor i vävt tyg.

 På sytokigasidan på facebook var det så många som gjorde muddbyxor i vävda tyger och de är så grymt snygga. Till slut bestämde jag mig för att rita ett eget mönster och resultatet blev byxorna ovan. Tyget är rester jag hade kvar och det är inköpt på Tjörnbrons tyger. Mudden från JNY.
Modellen blev lite smal men det är snyggt.

Sen blev det ett par byxor till av tyg från Stoff och Stil. Jag gjorde om fickorna lite, öppningen blev lite större. Jag kan inte bestämma mig om de ska vara lite tighta eller pösigare. Joline har inte svårt att röra sig i dom.

3 kommentarer:

  1. Vad snygga! Jag gillar de lite pösigare bättre, eller ja, dottern med för då finns det rejält med svängrum! :P

    SvaraRadera
  2. åh vilken läcker kombo med det gröna och rosa!

    SvaraRadera
  3. Hur söta som helst. Jag vill också ha en liten tjej jag kan sy sockersött till....

    SvaraRadera